FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE EDUCATION MASTER OF EDUCATION IN AREAS OF "INFORMATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION"


Cite item

Abstract

This paper presents the content of the program of discipline "Technologies for e-learning." The introduction of this subject in the curriculum of Master Teacher Education Program "Information Technologies in Education" addresses the problem of insufficient training of bachelors, students in teacher training college in the direction of "Teacher Education" (profile "Information") are perfectly own the means of ICT can use them in their subject area, but have difficulty in organizing training using distance learning technologies.

About the authors

Tatiyna Valeriynovna Dobudko

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: tdobudko@mail.ru

doctor of pedagogical sciences, professor, head of the department of "Computer science, applied mathematics and methods of teaching"

443090, Russia, Samara, st. Antonova-Ovseenko, 24

Alexandr Valeriynovich Dobudko

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: tdobudko@mail.ru

candidate of pedagogical sciences, associate professor of the department of "Computer science, applied mathematics and their teaching methods"

443090, Russia, Samara, st. Antonova-Ovseenko, 24

References

  1. Аниськин В.Н. Формирование и развитие холистичной информационно-образовательной среды вуза (на примере факультета математики, физики и информатики ПГСГА) // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2012. № 3. С. 219-223.
  2. Богданова А.В. Модель формирования информационно-коммуникативной компетентности будущих бакалавров педагогического образования с использованием технологии учебных полей // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2011. № 3. С. 298-303.
  3. Борисова Л.В. Методические аспекты учебных материалов в дистанционных образовательных технологиях // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 3. С. 53-56.
  4. Богданова А.В. Состав и условия формирования информационно-коммуникативной компетентности у студентов педагогических специальностей // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2010. № 4. С. 305-308.
  5. Добудько Т.В. Содержание учебной дисциплины «Профессиональная компетентность педагога в условиях информатизации образования»: контекст педагогической праксеологии // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2012. Т. 14. № 2-1. С. 24-26.
  6. Пугач О.И., Добудько Т.В. Интерактивные технологии обучения: вопросы внедрения // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2012. Т. 14. № 2-1. С. 56-59

Copyright (c) 2012 Dobudko T.V., Dobudko A.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies