VALUES AND THEIR ROLE IN THE MODERN TEACHER’S AND STUDENT’S WORLD VIEW


Cite item

Full Text

Abstract

The article deals with the role of values in teachers’ and students’ outlook structure in the modern society. Different systems of values are analyzed. The article focuses on such a term as “the purpose of life”. The author touches upon the problem of ways of forming students’ system of values.

About the authors

Yulia Vladimirovna Androsova

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: donskaya_yulia@mail.ru

teaching assistant of Department of Foreign Languages

443099, Samara, M. Gorky Str., 65/67

References

  1. Ванакова Г. Образ идеального учителя // Воспитательная работа в школе. М.: Народное образование, 2011. № 7. С. 95-98.
  2. Абдулгалимов Г.Л., Косино О.А. Нормирование профессиональных компетенций учителя // Стандарты и мониторинг в образовании. Национальный центр стандартов и мониторинга образования, 2012. № 3 С. 59-60.
  3. Вершинина Л.В. Ценностное сознание студента (теоретический аспект, анализ состояния): Монография. М.: Московский психолого-социальный институт, 2005. 80 с.
  4. Комарова Л.А. Любовь как высшая общечеловеческая ценность // Вестник ВЭГУ. Восточная экономико-юридическая гуманитарная академия, 2012. №6(62). С. 90-94.
  5. Кривцова С.В. Школа может помочь растущему поколению преодолеть кризис смысла? // Воспитательная работа в школе. М.: Народное образование, 2013. №4. С. 5-15.
  6. Катунина Н.С. Воспитание позитивных ценностей в системе образования //Воспитательная работа в школе. М.: Народное образование, 2012. №6. С. 21-26.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Androsova Y.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies