DISCIPLINE "INFORMATION TECHNOLOGY IN PROFESSIONAL ACTIVITIES" IN THE SUBJECT TRAINING MASTER OF EDUCATION EDUCATION
- Authors: Dobudko A.V.1
-
Affiliations:
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Issue: Vol 1, No 1 (2012)
- Pages: 18-20
- Section: Articles
- URL: https://snv63.ru/2309-4370/article/view/22548
- ID: 22548
Cite item
Full Text
Abstract
The article describes the purpose and place of discipline "Information technology in professional activities" in the process of Master Teacher Education Program "Information Technologies in Education", and formed in the process of learning to master the discipline of competencies.
About the authors
Alexandr Valeriynovich Dobudko
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Author for correspondence.
Email: tdobudko@mail.ru
candidate of pedagogical sciences, associate professor of the department of "Computer science, applied mathematics and their teaching methods"
443090, Russia, Samara, st. Antonova-Ovseenko, 24References
- Богданова А.В. Модель формирования информационно-коммуникативной компетентности будущих бакалавров педагогического образования с использованием технологии учебных полей // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2011. № 3. С. 298-303.
- Добудько Т.В. Содержание учебной дисциплины «Профессиональная компетентность педагога в условиях информатизации образования»: контекст педагогической праксеологии // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2012. Т. 14. № 2-1. С. 24-26.
- Богданова А.В. Состав и условия формирования информационно-коммуникативной компетентности у студентов педагогических специальностей // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2010. № 4. С. 305-308.
- Пугач О.И., Добудько Т.В. Интерактивные технологии обучения: вопросы внедрения // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2012. Т. 14. № 2-1. С. 56-59