DISCIPLINE "INFORMATION TECHNOLOGY IN PROFESSIONAL ACTIVITIES" IN THE SUBJECT TRAINING MASTER OF EDUCATION EDUCATION


Cite item

Full Text

Abstract

The article describes the purpose and place of discipline "Information technology in professional activities" in the process of Master Teacher Education Program "Information Technologies in Education", and formed in the process of learning to master the discipline of competencies.

About the authors

Alexandr Valeriynovich Dobudko

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: tdobudko@mail.ru

candidate of pedagogical sciences, associate professor of the department of "Computer science, applied mathematics and their teaching methods"

443090, Russia, Samara, st. Antonova-Ovseenko, 24

References

  1. Богданова А.В. Модель формирования информационно-коммуникативной компетентности будущих бакалавров педагогического образования с использованием технологии учебных полей // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2011. № 3. С. 298-303.
  2. Добудько Т.В. Содержание учебной дисциплины «Профессиональная компетентность педагога в условиях информатизации образования»: контекст педагогической праксеологии // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2012. Т. 14. № 2-1. С. 24-26.
  3. Богданова А.В. Состав и условия формирования информационно-коммуникативной компетентности у студентов педагогических специальностей // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2010. № 4. С. 305-308.
  4. Пугач О.И., Добудько Т.В. Интерактивные технологии обучения: вопросы внедрения // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2012. Т. 14. № 2-1. С. 56-59

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2012 Dobudko A.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies