OPPOSITIONS IN THE TEXTS OF THE TALES AS A MEANS OF ENRICHMENT OF CHILDREN’S UNDER SCHOOL AGE VOCABULARY
- Authors: Garanina E.A.1, Philatova I.V.1
-
Affiliations:
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Issue: Vol 2, No 2 (2013)
- Pages: 22-25
- Section: Articles
- URL: https://snv63.ru/2309-4370/article/view/22541
- ID: 22541
Cite item
Full Text
Abstract
Tales are multimeasured in content, but their perception corresponds to the reader’s consciousness level and can be line, plane or spherical (integral). The oppositions’ in the texts of the tales examination assists children of new generation in forming integral volumetric perception of reality including fairy-tale, enriches of children’s under school age vocabulary.
About the authors
Elena Anatolevna Garanina
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Author for correspondence.
Email: argo_raduga@mail.ru
candidate of philological sciences, senior lecturer of the department of «Russian language, literature, artistic and aesthetic disciplines and methods of their teaching»
443090, Russia, Samara, Bluchera Street, 25Irina Vyacheslavovna Philatova
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Email: filatovairishka@rambler.ru
student of the fith’s course of department of primary education, educator of the infant prodigy studio Samara
443090, Russia, Samara, Bluchera Street, 25References
- Кэррол Л. Приключения Алисы в стране чудес. Пер. Б.В. Заходера. М.: Детская литература, 1974. 215с.
- Остер Г. Сказки для мультфильмов. М.: РОСМЭН, 1994. 159с.
- Сидорова Н.Н. Оппозитивный принцип и сфера его применения в обучении // Вестник: Актуальные проблемы дошкольного и начального образования Института развития образования и повышения квалификации педагогических кадров при ЧГПУ. Челябинск. 2004,
- Сидорова Н.Н.Формирование научных понятий у младших школьников (на материале синтаксиса)// Известия Самарского научного центра Российской академии наук. Самара. 2003. С. 82-89.
- Балли Ш. Общая лингвистика и вопросы французского языка. М.: Иностранная литература, 1955. 416 с.
- Словарь лексикологических и фразеологических терминов: Учебно–методическое пособие для учителей начальных классов / Авторы - составители.Сидорова Н.Н, Иванова А.Б., Гаранина Е.А. Самара: Изд – во СГПУ, 2004. 96 с.