FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE EDUCATION MASTER OF EDUCATION IN AREAS OF "INFORMATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION"


Cite item

Abstract

This article analyzes the potential of electronic technologies to organize distance education of persons with disabilities, and getting them to higher education.

About the authors

Sergei Vasilievich Gorbatov

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: gorbatovsv@gmail.com

candidate of pedagogical sciences, associate professor of the department of "Computer science, applied mathematics and their teaching methods"

443090, Russia, Samara, st. Antonova-Ovseenko, 24

References

  1. Черная Е.А. Понятия дистанционного и электронного (дистанционного) обучения, опыт применения в Великобритании // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 1. С. 171-174.
  2. Горшенина М.В., Фирсова Е.Ю. Реализация принципа индивидуализации в условиях дистанционного обучения // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия: Психолого-педагогические науки. 2010. № 6. С. 41-47.
  3. Рябинова Е.Н., Титов Б.А. Применение адаптивной системы персонифицированной подготовки студентов в дистанционном образовании // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия: Психолого-педагогические науки. 2009. № 1. С. 31-43.
  4. Горшенина М.В., Фирсова Е.Ю. Дистанционное обучение с точки зрения системного подхода // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия: Психолого-педагогические науки. 2011. № 2. С. 23-26

Copyright (c) 2012 Gorbatov S.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies