FEATURES OF FORMATION STUDENTS' COGNITIVE INDEPENDENCE TEACHING SPECIALTIES MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
- Authors: Garanin V.A.1
-
Affiliations:
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Issue: Vol 1, No 1 (2012)
- Pages: 11-14
- Section: Articles
- URL: https://snv63.ru/2309-4370/article/view/22534
- ID: 22534
Cite item
Full Text
Abstract
On the basis of the analysis of the concept of autonomy in pedagogical literature formulated requirements for the organization of the process of formation of students' cognitive independence, future teachers with the help of information and communication technologies.
Keywords
About the authors
Vladimir Alexandrovich Garanin
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Author for correspondence.
Email: kulikova-e-v@yandex.ru
candidate of pedagogical sciences, assistant professor, associate professor of the department of "Mathematics and methods of teaching"
443090, Russia, Samara, st. Antonova-Ovseenko, 26References
- Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии: В 2 т. М.: Педагогика, 1989.
- Ушинский К.Д. Избр. пед. соч. М., 1968.
- Половникова Н.А. О воспитании познавательной самостоятельности// Ученые записки. Казань: КГПИ, 1968. Т.57. С.85-92.
- Маркова А. К. Формирование мотивации учения в школьном возрасте. – М.: Просвещение, 1983. 86 с.
- Границкая А.С. Научить думать и действовать: адаптивная система обучения в школе. Книга для учителя. M.: Просвещение, 1991. 175 с.
- Логвиненко Ю.В. Дидактические преимущества применения новых информационных технологий в образовательном процессе // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 1. С. 106-109.
- Недбайлов А.А. Формирование профессиональных компетенций студентов-механиков на основе информационных технологий // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 3. С. 216-219.
- Денисова Е.С. Информационные технологии при обучении математике студентов среднего профессионального образования // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2010. № 4. С. 317-320.
- Касторнова В.А. Научно-методические условия функционирования образовательного пространства // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2010. № 3. С. 60-64.
- Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. М.: Народное образование, 1988. 256 с.
- Валиева С.З. Информационные технологии на уроках математики. Режим доступа: http:/festival. 1 septeber.ru.
- Глебова Е. Электронный колледж, виртуальный вуз //Наука и жизнь. 2004, №1. С. 25-32