RAISING STUDENTS’ COGNITIVE ACTIVITY IN CHEMISTRY CLASSES BY MEANS OF GAME TECHNOLOGIES


Cite item

Full Text

Abstract

The article deals with the possibility of raising students’ cognitive activity at chemistry lessons by means of educational games. It gives an example of a chemistry game for eighth-graders. It is "Wit and Humour Competition on Periodic Law and Mendeleyev’s Periodic Table" which can be used by chemistry teachers in comprehensive schools.

About the authors

Liliya Galimzanovna Safina

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: safina.liliya@pgsga.ru

Сandidate of Pedagogical Sciences, associate professor of Department of Chemistry, Geography and Their Teaching Methodology

443090, Russia, Samara, Antonov-Ovseenko Str., 26

References

  1. Сафина Л.Г. Формирование эвристических умений будущего учителя химии с помощью игровых технологий: автореф. дис. … канд. пед. наук. Самара, 2009. 19 с.
  2. Сафина Л.Г. Формирование эвристических умений будущего учителя химии с помощью игровых технологий: дис. … канд. пед. наук. Самара, 2009. 215 с.
  3. Плахотнюк Н.П. Организационно-педагогические условия использования учебно-игрового проектирования в подготовке будущих учителей к инновационной деятельности // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2013. № 1 (12). С. 192-195.
  4. Платонова Т.Е. Система психолого - дидактических задач и соответству ющих приемов обучения // Карельский научный журнал. 2013. № 4. С. 84-86.
  5. Малахова Н.Н. Особенности применения инновационных педагогических технологий в современном обществе // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2013. № 4 (26). С. 249-252.
  6. Овчаров С.М. Педагогическая технология развития креативности будущих учителей информатики в условиях университетского образования // Карельский научный журнал. 2013. № 1. С. 43-46.
  7. Лискина О.А. Инновационные технологии и педагогическая деятельность в современных условиях // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2013. № 2 (13). С. 169-171.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Safina L.G.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies