HEALTH PROTECTION OF A STUDENT TEACHER MAJORING IN CHEMISTRY


Cite item

Full Text

Abstract

The article describes the experience of implementing health protection technologies in the elective course «Chemistry and Health Protection». The program is based on the acmeological approach.

About the authors

Lyudmila Vladimirovna Panfilova

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: panfilova.ludmila@pgsga.ru

Doctor of Pedagogical Sciences, professor of Department of Chemistry, Geography and Their Teaching Methodology

443090, Russia, Samara, Antonov- Ovseyenko Str., 26

Marina Yuryevna Churkina

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: churkina.marina@pgsga.ru

Candidate of Pedagogical Sciences, head of the staff room of Department of Chemistry, Geography and Their Teaching Methodology

443090, Russia, Samara, Antonov-Ovseyenko Str., 26

References

  1. Петленко В.П., Давиденко Д.Н. Этюды валеологии: Здоровье как человеческая ценность. СПб. : Балтийская педагогическая академия, 1998. 24 с.
  2. Юдин Б.Г. Здоровье: факт, норма и ценность // Мир психологии. Москва-Воронеж, 2000. С. 54-68.
  3. Ананьев Б.Г. Проблемы комплексного изучения развития интеллекта и личности // Человек и общество. Ученые записки. Вып. 13. Ленинград, 1973. С. 13-17.
  4. Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания. Ленинград : ЛГУ, 1969. С. 22-27.
  5. Бодалев А.А., Ганжин Г.Т., Деркач А.А. Человек и цивилизация в зеркале акмеологии. Здоровье как структурообразующий компонент духовной сферы человечества и условие творчества человека // Мир психологии. Москва-Воронеж, 2000. С. 89-108.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Panfilova L.V., Churkinа M.Y.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies