HEALTH PROTECTION OF A STUDENT TEACHER MAJORING IN CHEMISTRY
- Authors: Panfilova L.V.1, Churkina M.Y.1
-
Affiliations:
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Issue: Vol 3, No 2 (2014)
- Pages: 92-94
- Section: Articles
- URL: https://snv63.ru/2309-4370/article/view/22417
- ID: 22417
Cite item
Full Text
Abstract
The article describes the experience of implementing health protection technologies in the elective course «Chemistry and Health Protection». The program is based on the acmeological approach.
About the authors
Lyudmila Vladimirovna Panfilova
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Author for correspondence.
Email: panfilova.ludmila@pgsga.ru
Doctor of Pedagogical Sciences, professor of Department of Chemistry, Geography and Their Teaching Methodology
443090, Russia, Samara, Antonov- Ovseyenko Str., 26Marina Yuryevna Churkina
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Email: churkina.marina@pgsga.ru
Candidate of Pedagogical Sciences, head of the staff room of Department of Chemistry, Geography and Their Teaching Methodology
443090, Russia, Samara, Antonov-Ovseyenko Str., 26References
- Петленко В.П., Давиденко Д.Н. Этюды валеологии: Здоровье как человеческая ценность. СПб. : Балтийская педагогическая академия, 1998. 24 с.
- Юдин Б.Г. Здоровье: факт, норма и ценность // Мир психологии. Москва-Воронеж, 2000. С. 54-68.
- Ананьев Б.Г. Проблемы комплексного изучения развития интеллекта и личности // Человек и общество. Ученые записки. Вып. 13. Ленинград, 1973. С. 13-17.
- Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания. Ленинград : ЛГУ, 1969. С. 22-27.
- Бодалев А.А., Ганжин Г.Т., Деркач А.А. Человек и цивилизация в зеркале акмеологии. Здоровье как структурообразующий компонент духовной сферы человечества и условие творчества человека // Мир психологии. Москва-Воронеж, 2000. С. 89-108.