SIGHT-DISABLED STUDENTS’ INTEGRATION IN VOCATIONAL TRAINING


Cite item

Full Text

Abstract

Тhe article dwells upon inclusive education in the process of sight-disabled students’ professional training at the medical college. It is one of the most crucial points in their integration and job rehabilitation in the society

About the authors

Larisa Aleksandrovna Kolyvanova

Kinel-Cherkassy Medical College

Author for correspondence.
Email: larisaleksandr@yandex.ru

Candidate of Pedagogical Sciences, manager of public relations

446350, Russia, Samara region, Kinel-Cherkassy District, Kinel-Cherkassy village, Krasnoarmeyskaya Str., 60A

Tamara Mikhailovna Nosova

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: ssllnn@mail.ru

Doctor of Pedagogical Sciences, professor of Department of Zoology and Anatomy, Physiology, Human Safety

443090, Russia, Samara, Antonov-Ovseyenko Str., 26

References

  1. Указ Президента РФ от 07.05.2012 N 597 «О мероприятиях по реализации государственной социальной политики» [Электронный ресурс]. URL: http://graph.document.kremlin.ru/page.aspx?1610840
  2. осударственная программа Самарской области «Доступная среда в Самарской области» на 2014-2015 годы [Электронный ресурс]. URL: http://minsocdem.samregion.ru/sites/default/files/documents/
  3. Ефимова Н.С. Основы психологической безопасности : учебное пособие. М.: ИД «ФОРУМ», 2010. 192 с
  4. Крысько В. Словарь-справочник по социальной психологии. СПб., 2003. 287 с
  5. Современный толковый словарь изд. «Большая Советская Энциклопедия» [Электронный ресурс]. URL: http://www.classes.ru/all-russian/russian-dictionary
  6. рсонс Т. О построении теории социальных систем: интеллектуальная автобиография // Система современных обществ. М.,1998. 270 с
  7. Практическая психология образования: учебник для студентов высших и средних специальных учебных заведений / под ред. И.В. Дубровиной. М.: ТЦ «Сфера», 2000. 240 с

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Kolyvanova L.A., Nosova T.M.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies