MEDICAL ADVERTISING DISCOURSE IN GERMAN AND RUSSIAN
- Authors: Povarova O.I.1
-
Affiliations:
- Non-state educational institution of supplementary education “Speaking Planet - Samara”
- Issue: Vol 3, No 1 (2014)
- Pages: 91-94
- Section: Articles
- URL: https://snv63.ru/2309-4370/article/view/22319
- ID: 22319
Cite item
Full Text
Abstract
The author focuses on some main linguopragmatic characteristics of medical advertising discourse comparing German and Russian versions of polylingual websites of strictly specialized clinics in Germany.
About the authors
Olga Igorevna Povarova
Non-state educational institution of supplementary education “Speaking Planet - Samara”
Author for correspondence.
Email: Black.white.chucks@gmail.com
master’s degree student of the chair of English philology and cross-cultural communication, Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
443110, Russia, Samara, Novo-Sadovaya st., 44References
- Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования. М. : КомКнига, 2007. 144 с.
- Карасик В.И. О типах дискурса // Языковая личность: институциональный и персональный дискурс : сб. науч. трудов. Волгоград : Перемена, 2000. 228 с.
- Карасик В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград : «Перемена», 2002. 477 с.
- Олянич А.В. Презентационная теория дискурса. М. : Изд-во Гнозис, 2007. 507 с.
- Edwards Ch. Mundy. Retail Advertising and Sales Promotion. N.Y. : Prentice-Hall, 1981. 764 с.
- Веревкина Ю.О. Немецкие рекламные поликодовые тексты: герменевтический подход : автореф. … дис. канд. филол. наук. Самара, 2010. 30 c.