PROFESSIONAL TRAINING OF STUDENTS MAJORING IN SPEECH THERAPY IN TERMS OF INCLUSIVE EDUCATION IMPLEMENTATION


Cite item

Full Text

Abstract

The article describes the approaches to the professional training of students-speech therapists in the implementation of inclusive education. This is to provide both adequate education of disabled children in conditions of different forms of integration and guidelines in this process at the institutions, as well as public awareness work among teachers and subject teachers, parents and children.

About the authors

Olga Vladimirovna Burmistrova

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: shubinaov@rambler.ru

the senior lecturer of the chair of speech therapists

443010, Russia, Samara, M. Gorky st., 65/67

References

  1. Малофеев Н.Н. Инклюзивное образование в контексте современной социальной политики // Воспитание и обучение детей с нарушениями развития. 2009. № 6. С. 3-10.
  2. Малофеев Н.Н. Почему интеграция в образование закономерна и неизбежна // Альманах Института коррекционной педагогики РАО № 11. 2007 С. 23-26. URL: http:almanah.ikprao.ru/articles/almanah-11/pochemu-integracija-v-obrazovanie-zakonomerna (дата обращения: 13.10.2013).
  3. Дмитриева Т.П. Организация деятельности координатора по инклюзии в образовательном учреждении (Методические рекомендации). Серия «Инклюзивное образование». Выпуск 2. М. : Центр «Школьная книга», 2010. 84 с.
  4. Бордовский Г.А., Кантор В.З. Инклюзивное образование в России: проблемы и перспективы (телебеседа с Г.А. Бордовским и В.З. Кантором) // Вестник Герценовского университета. 2008. № 10. URL: http:cyberleninka.ru/article/n/inklyuzivnoe-obrazovanie-v-rossii-problemy-i-perspektivy-telebeseda-s-g-a-bordovskim-i-v-z-kantorom (дата обращения: 08.10.2013).
  5. Буравлева Н.А., Грицкевич Н.К., Игловская Н.В. Инклюзивное образование: первый опыт и проблемы // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 3. С. 60-63.
  6. Власенко С.В. Организация работы семейной комнаты в дошкольном образовательном учреждении // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2012. № 4 (11). С. 51-54.
  7. Криводонова Ю.Е. Основные подходы к проблеме ценностных ориентаций слепых и слабовидящих в процессе их профессиональной подготовки // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2012. № 1. С. 45-51.
  8. Криводонова Ю.Е. К вопросу использования метода наблюдения в исследовании межличностных отношений слепых и слабовидящих людей в процессе их адаптации // Карельский научный журнал. 2012. № 1. С. 9-11.
  9. Валиев Ш.З., Габидуллина Э.В. Социальная интеграция лиц с ограниченными возможностями здоровья: понятие, сущность и современные тенденции // Вестник Поволжского государственного университета сервиса. Серия: Экономика. 2012.№ 5 (25). С. 19-23.
  10. Криводонова Ю.Е. Основные подходы к проблеме ценностных ориентаций личности слепых и слабовидящих и их влияние на поведение в процессе выбора профессии // Балтийский гуманитарный журнал. 2012. № 1. С. 12-13.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Burmistrova O.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies