SPECIAL EDUCATION FACULTY: WORK PERSPECTIVES IN TERMS OF PEDAGOGICAL EDUCATION MODERNIZATION
- Authors: Bukovtsova N.I.1
-
Affiliations:
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Issue: Vol 3, No 1 (2014)
- Pages: 31-33
- Section: Articles
- URL: https://snv63.ru/2309-4370/article/view/22252
- ID: 22252
Cite item
Full Text
Abstract
This paper presents Special Education Faculty (Samara State Academy of Social Sciences and Humanities) and its work in terms of teacher training updating trends. The urgent problems of students training, the content of disabled children education, problems and solutions in teaching practice in the present-day environment are displayed.
About the authors
Nina Ivanovna Bukovtsova
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Author for correspondence.
Email: fkp@pgsga.ru
candidate of pedagogical sciences, associate professor, dean of the special education department
443099, Russia, Samara, M. Gorky st., 65/67References
- Буковцова Н.И., Ремезова Л.А. Подготовка кадров по профилю «Психология и педагогика инклюзивного образования», Психолого-педагогическое образование: развитие профессиональных, общекультурных и социально-личностных компетенций. Х Психологические чтения. Москва-Уфа, 2013. С. 181-185.
- Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 050700 Специальное (дефектологическое) образование (квалификация (степень) "бакалавр") (утв. приказом Министерства образования и науки РФ от 18 января 2010 г. № 49) [Электронный ресурс]. URL: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/97641/
