INTERACTION WITH PARENTS AS PART OF GENDER APPROACH IMPLEMENTATION IN PRESCHOOLERS’ SOCIAL ADJUSTMENT (AS EXEMPLIFIED IN MAPEI -CHILDCARE CENTRE № 108, C.D. SAMARA)
- Authors: Belkina I.N.1, Lygdenova O.S.2, Radayeva L.M.2
-
Affiliations:
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Childcare center № 108
- Issue: Vol 3, No 1 (2014)
- Pages: 26-27
- Section: Articles
- URL: https://snv63.ru/2309-4370/article/view/22246
- ID: 22246
Cite item
Full Text
Abstract
Interaction with preschool children’s parents in the process of children socialization and gender approach implementation as its part is of great assistance in personal growth competences development. The article focuses on the active forms of work that help to solve emotional, cognitive and behavioral problems in the process mentioned above.
About the authors
Irina Nikolayevna Belkina
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Author for correspondence.
Email: belkinain1965@gmail.com
candidate of psychological sciences, associate professor of the chair of special education and psychology
443010, Russia, Samara, M.Gorky st., 65/67Oksana Stanislavovna Lygdenova
Childcare center № 108
Email: mdou_108@mail.ru
head
443096, Russia, Samara, Communisticheskaya st., 20Ludmila Mikhailovna Radayeva
Childcare center № 108
Email: mdou_108@mail.ru
methodologist
443096, Russia, Samara, Communisticheskaya st., 20References
- Комарова И.А., Прокофьева О.О. Теоретико-методические аспекты поликультурного воспитания дошкольников // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 3. С. 161-164.
- Верхозина Л.Г. Становление гендерной идентичности у детей старшего дошкольного возраста на занятиях физической культурой // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 4. С. 56-58.
- Старостина Ю.А. Форсирование развития ребенка дошкольного возраста // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2012. № 3. С. 204-207.
- Щетинина В.В. Обновление подходов к формированию познавательной активности дошкольников // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2012. № 4 (22). С. 441-444.