DEVELOPMENT OF GENERAL EDUCATION BACKGROUND IN THE WORK WITH PRESCHOOL DISABLED CHILDREN AS A BASIS FOR THEIR DOING WELL AT SCHOOL


Cite item

Full Text

Abstract

This paper deals with the problem of development of general education background of preschool children, which is to provide their social adaptation when starting primary school, and create technological base of continuity in preschool and primary education.

About the authors

Olga Viktorovna Afanasyeva

Gymnasium №9 of Togliatti

Author for correspondence.
Email: ofolga@mail.ru

tutor internship site Faculty of Special Education Samara State Academy of Social Sciences and Humanities, director of educational-methodical work

445054, Russia, Tolyatti, Mir Str., 89

Svetlana Mihailovna Kaydanovich

Gymnasium №9 of Togliatti

Email: ofolga@mail.ru

tutor internship site Faculty of Special Education Samara State Academy of Social Sciences and Humanities, methodist

445054, Russia, Tolyatti, Mir Str., 89

References

  1. Асмолов А.Г. Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе: от действия к мысли : пособие для учителя / под ред. А.Г. Асмолова. М. : Просвещение, 2008. 151 с.
  2. Петерсон Л.Г. Деятельностный метод обучения: образовательная система «Школа 2000…» // Построение непрерывной сферы образования. М. : АПК и ППРО, УМЦ «Школа 2000…», 2007. 448 с.
  3. Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации (Минобрнауки России) от 17 октября 2013 г. № 1155 г. Москва. [Электронный ресурс]. URL: http://www.rg.ru/2013/11/25/doshk-standart-dok.html

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Afanasyeva O.V., Kaydanovich S.M.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies