ON THE ISSUE OF FORMING A MARKETING OF EDUCATIONAL SERVICES IN RUSSIA


Cite item

Full Text

Abstract

At the present stage of development of society it becomes necessary to use marketing as the most important means that gives to economic entities the possibility of survival in today's competitive environment. Development of the Russian market of educational services makes the important problem of determining the formation and prospects of marketing of educational services and carrying out marketing research in the field of education.

About the authors

Olga Yurievna Tsybina

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: Zamdekanaef@yandex.ru

senior teacher of the Department of economic education

443090, Samara, street of Antonov-Ovseenko, 26

References

  1. Панкрухин А. П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании. Учебное пособие. М.: Интерпракс. 1995. 138 с.
  2. Бутова Т. Г., Григорьева Е. Г. Особенности маркетинга в российской сфере образования, по материалам семинара «Маркетинг образовательных услуг», тезисы доклада, сайт www.marketing.spb.ru
  3. Менеджмент, маркетинг и экономика образования: Учебное пособие. 2-е изд., перераб. / Под. Ред. А. П. Егоршина, Н. Д. Никандрова. Н. Новгород: НИМБ. - 2009. 458 с.
  4. Вифлеемский А. Б. Экономика образования. Учебное пособие в 2 кн. Книга 2. М.: Народное образование. 2009. 390 с.
  5. Ванькина И. В., Егоршин А. П., Кучеренко В. И. Маркетинг образования: учебное пособие. М.: Университетская книга. Логос. 2009. 256 с.
  6. Фирсова И.А. Основы построения системы управления маркетингом в сфере услуг делового образования // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2010. № 4. С. 270-273.
  7. Пьянзина М.Е. Бренд вуза как фактор конкурентоспособности на рынке образовательных услуг // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Экономика и управление. 2012. № 4 (11). С. 139-140.
  8. Панченко О.В. Сущность понятия «готовность» и уровни готовности учителя к инновационно-маркетинговой деятельности // Азимут научных исследований: экономика и управление. 2012. № 1. С. 48-50.
  9. Шлегель О.А., Васильчук О.И., Лукоянова А.С. Эффективность, организация услуг образовательного учреждения // Вестник Поволжского государственного университета сервиса. Серия: Экономика. 2012. № 26. С. 94-97.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Tsybina O.Y.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies