RESEARCH ON THE TOPIC "THE PRIMITIVE OF THE INTEGRAL" WITH THE STUDENTS IN THE 11TH GRADE ALGEBRA COURSE BEGINNING OF MATHEMATICS AND ANALYSIS PROFILE SCHOOL


Cite item

Abstract

Introduction to the senior high school education profile differentiation of Education provides for the right opportunity and high school students to choose different directions and level of education (or base profile) based on individual interests, aptitudes and abilities. This educational situation creates a need for methodological support of educational process, carried out by teachers in terms of profile differentiation.

About the authors

Nataliya Ivanovna Ulendeeva

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: nulendeeva@mail.ru

candidate of pedagogical sciences, associate professor of the department of «Mathematics and methods of teaching»

443090, Russia, Samara, st. A-Ovseenko, 26

References

  1. Концепция профильного обучения на старшей ступени общего образования// Официальные документы в образовании. 2002. №27. С. 13-33.
  2. Мордкович А.Г., Семенов П.В. Алгебра и начала математического анализа. 11 класс (профильный уровень): методическое пособие для учителя. М.: Мнемозина, 2010. 191 с.
  3. Пратусевич М.Я., Соломин В.Н., Столбов К.М., Алгебра и начала математического анализа. Методические рекомендации. 11 класс. Углубленный уровень. М.: Просвещение, 2013. 158 с.
  4. Шабунин М.И., А. А. Прокофьев, Т. А. Олейник, Т. В. Соколова. Математика. Алгебра. Начала математического анализа. Профильный уровень: методическое пособие для 11 класса. М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2010. 360 с.
  5. Мордкович А.Г., Семенов П.В. Алгебра и начала математического анализа. 11 класс. В 2 ч. Ч. 1. Учебник для общеобразовательных учреждений (профильный уровень). М.: Мнемозина, 2012. 287 с.

Copyright (c) 2013 Ulendeeva N.I.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies