THE REGIONAL MODEL OF INCLUSIVE EDUCATION: THE CONSTRUCTION, ANALYSIS, OPTIMIZATION


Cite item

Full Text

Abstract

This paper presents a regional model of inclusive education. ITATION-designated priority areas of the Faculty of Special Education Povolzhskaya of state social and humanitarian academy in its optimization in line with the main objectives of a regional educational policy in the context of the modernization of Russian education.

About the authors

Nina Ivanovna Bukovtsova

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: fkp@pgsga.ru

candidate of pedagogical sciences, associate professor, dean of the Faculty of Special Education

443099, Russia, Samara, st. Maxim Gorky 65/67

Larisa Ashatovna Remezova

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: Remezowa@mail.ru

candidate of pedagogical sciences, associate professor of the department of «Special Education and Special Psychology»

443099, Russia, Samara, st. Maxim Gorky 65/67

References

  1. Алехина, В.К. Зарецкий В.К. Инклюзивный подход в образовании в проектной инициативе «Наша новая школа»// Психолого-педагогическое обеспечение национальной образовательной инициативы «Наша новая школа» : сборник материалов VI всероссийской научной конференции 14-16.12.2010 / ред. В.В. Рубцов. М.: ООО ФПОР, 2010. С. 104-116.
  2. Буковцова Н.И., Ремезова Л.А. Деятельность факультета специального образования в модернизации региональной системы специального и интегрированного образования // Бюллетень Учебно-методического объединения вузов РФ по психолого-педагогическому образованию. М., 2012. №2(3). C. 108-114
  3. Малофеев Н.Н., Шматко Н.Д. Интеграция и специальные образовательные учреждения: необходимость перемен. // Дефектология. 2008. №2. С. 86-94.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Bukovtsova N.I., Remezova L.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies