SOCIAL-TECHNOLOGICAL AND CULTURE-RAISING ASPECT IN BACHELORS OF PEDAGOGICS LEVEL PROGRAM IN EDUCATIONAL OUTREACH FOR HOLISTIC HIGHER SCHOOL ENVIRONMENT


Cite item

Full Text

Abstract

The article features the social-technological and culture-raising aspect in bachelors of pedagogics level program in educational outreach for holistic higher school environment

About the authors

Vladimir Nikolayevich Aniskin

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: busygina@pgsga.ru

candidate of pedagogic sciences, associate professor, dean of faculty of Mathematics, Physics and Informatics, professor of the department of «Information and Communication Technologies in Education»

443099, Russia, Samara, M.Gorky st. 65/67

Alla Lvovna Busygina

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: busygina@pgsga.ru

doctor of pedagogic sciences, professor, head of postgraduate and doctoral training course, head of the department of «Psychology»

443099, Russia, Samara, M.Gorky st. 65/67

References

  1. ФГОС ВО по направлению подготовки 44.03.01 Педагогическое образование. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http:edu.khspu.ru/
  2. ФГОС ВПО по направлению подготовки 050100 Педагогическое образование (квалификация (степень) «бакалавр»). [Электронный ресурс]. Режим доступа: http:fgosvo.ru/uploadfiles/fgos/
  3. Нечаев И.И. Психолого-педагогические основы формирования профессиональной деятельности. М.: Издательство МГУ, 1998. 287с.
  4. Дятченко Л.Я., Бабинцев В.П., Шаповал Ж.А. Проблема социально-технологической компетентности личности в социологии // Успехи современного естествознания. 2010. № 11. С. 78-82.
  5. Бусыгина А.Л., Федотов А.В. Формирование холистичной среды образовательного учреждения // Актуальные проблемы гуманитарных наук: Известия СНЦ РАН. Специальный выпуск. 2006. № 1. С. 102-106.
  6. Маслоу Абрахам Г. Мотивация и личность. Перевод с англ. Татлыбаевой А.М. СПб.: Евразия, 1999. 479с.
  7. Бусыгин А.Г. Десмоэкология или теория образования для устойчивого развития. Книга первая. Симбирск: Изд-во «Симбирская книга», 2003. 224с.
  8. Еськов В.М. Образовательный процесс России в аспекте синергетики и перехода в постиндустриальное общество / В.М. Еськов; Под. общ. ред. А.М. Новикова. Самара: ООО «Офорт», 2008. 299с.
  9. Лаптев В.В. Тенденции развития системы подготовки кадров высшей квалификации на современном этапе развития науки и образования // Аспирантура: проблемы развития. СПб.: «Книжный дом», 2004. С. 10-20.
  10. Баданова Т.А. Методика формирования пространственного мышления учащихся при изучении геометрии на основе синергетического подхода. Автореф. дисс… канд. пед. наук. М., 2009. 23с.
  11. Аниськин В.Н. Особенности технологической подготовки специалистов в условиях холистичной информационно-образовательной среды вуза // Вектор науки ТГУ. Серия: Педагогика, психология. 2012. № 3(10). С. 21-24.
  12. Аниськин В.Н. Формирование и развитие холистичной информационно-образовательной среды вуза (на примере факультета математики, физики и информатики ПГСГА) // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2012. № 3. С. 219-223.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Aniskin V.N., Busygina A.L.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies