STUDENTS’ CREATIVE ABILITIES DEVELOPMENT BY MEANS OF GAME TECHNOLOGIES


Cite item

Full Text

Abstract

The article describes game technologies as a means of students’ creative skills development. It also gives the example of the didactic game on Geography “Journey to the Land of Site Sketches and Maps” for the 5 th grade students.

About the authors

Yekaterina Sergeyevna Znakova

Lyceum of Philosophy of Planetary Humanism

Author for correspondence.
Email: znakova.kati@mail.ru

Geography teacher

443112, Russia, Samara, Upravlencheskiy settlement, Academician N.D. Kuznetsov Str., 5

References

  1. Сафина Л.Г. Формирование эвристических умений будущего учителя химии с помощью игровых технологий: автореф. дис. … канд. пед. наук. Самара, 2009. 19 с
  2. Ярыгин О.Н. Модель интеллектуальной компетентности как обобщение модели творческой деятельности // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2013. № 1 (23). С. 382-387
  3. Холомина О.А., Курилова А.А. Развитие творческой личности учащихся в условиях развивающегося обучения // Карельский научный журнал. 2013. № 3. С. 31-33
  4. Козырева Л.А., Нугуманова Л.Н. Интеллектуально-творческое саморазвитие учащихся лицея // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2013. № 3 (25). С. 427-430
  5. Коновальчук В.И. К вопросу творческого развития личности // Балтийский гуманитарный журнал. 2013. № 4. С. 20-23
  6. Сафина Л.Г. Формирование эвристических умений будущего учителя химии с помощью игровых технологий: дис. … канд. пед. наук. Самара, 2009. 215 с

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Znakova Y.S.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies