SPECIAL PSYCHOLOGISTS’ DIAGNOSTIC COMPETENCES DEVELOPMENT IN THE COURSE “DIAGNOSTICS OF PSYCHOLOGICAL DEFENSE OF DEVELOPMENTALLY-DELAYED PEOPLE”
- Authors: Terentyeva N.P.1
-
Affiliations:
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Issue: Vol 3, No 1 (2014)
- Pages: 108-110
- Section: Articles
- URL: https://snv63.ru/2309-4370/article/view/22333
- ID: 22333
Cite item
Full Text
Abstract
This article considers the problem of diagnostic competence development as the basis of a special psychologist’s professional training. Students gain the indispensable competences in the process of studying such a subject as «Diagnostics of psychological protection of developmentally-delayed people».
About the authors
Natalya Petrovna Terentyeva
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Author for correspondence.
Email: terennp@gmail.com
candidate of psychological sciences, associate professor of the chair of special pedagogics and special psychology
443099, Russia, Samara, M.Gorky Str., 65/67References
- Хуторской А.В. Педагогические основания диагностики и оценки компетентностных результатов обучения // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. 2013. № 5 (80). С. 7-15.
- Кот Т.В., Абдалина Л.В. Особенности и содержание диагностической компетенции психолога // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2010. № 12. С. 156-159.
- Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 050700 специальное (дефектологическое) образование (квалификация (степень) "бакалавр") [Электронный ресурс]. URL: http://goo.gl/6YZ57E
- Белов В.Г. Психологическая защита и ее роль в процессе формирования адаптационной системы человека // Ученые записки Санкт-Петербургского государственного института психологии и социальной работы. СПб., 2009. Т. 11. № 1. С -12.
- Никольская И.М., Грановская Р.М. Психологическая защита у детей. СПб. : Речь, 2000. 504 с.
