INDEPENDENT RESEARCH ACTIVITIES OF JUNIOR STUDENTS AS THE ESSENTIAL PART OF THE EDUCATIONAL PROCESS AND MEANS OF QUALITY IMPROVEMENT WHEN TRAINING BACHELORS MAJORING IN ENGINEERING


Cite item

Full Text

Abstract

The paper is dedicated to the important and challenging kind of junior students’ activity – accomplishing, styling and presenting independent research work under the guidance of a teacher.

About the authors

Ekaterina Aleksandrovna Enbom

Povolzhskiy State University of Telecommunications and Informatics

Author for correspondence.
Email: enbom@mail.ru

the candidate of physical and mathematical Sciences, associate Professor of the Department of higher mathematics

443010, Russia, Samara, street of L. Tolstoy, 23

Victoria Aleksandrovna Ivanova

Povolzhskiy State University of Telecommunications and Informatics

Email: iv.vika@mail.ru

a second-year student of the faculty of information systems and technologies

443010, Russia, Samara, street of L. Tolstoy, 23

References

  1. Демидович Б. П. Сборник задач и упражнений по математическому анализу: учебное пособие для вузов. М.: ООО «Издательство Астрель», 2002. 553 с.
  2. Кудрявцев Л. Д., Кутасов А. Д., Чехлов В. И., Шабунин М. И. Сборник задач по математическому анализу. Том 2. Интегралы. Ряды: Учебное пособие/Под ред. Л. Д. Кудрявцева. М.: ФИЗМАТЛИТ, 2003. 504 с.
  3. Самодурова Т.В. Научно-исследовательская работа студентов в условиях разноуровневой профессионально-педагогической подготовки в вузе // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 4. С. 257-259.
  4. Колодезникова С.И. Организационно-методические условия совершенствования научно-исследовательской работы студентов // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2012. № 1. С. 184-186.
  5. Матерова А.В. Мотивационный аспект совершенствования научно-исследовательской деятельности студентов технических специальностей // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2010. № 2. С. 84-88.
  6. Романова М.А., Афанасьева Д.О. Исследовательская деятельность студента как основа развития его психолого-педагогического потенциала // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 3. С. 274-276.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Enbom E.A., Ivanova V.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies