THEORETICAL FRAMEWORK OF THE SOCIOCULTURAL IDENTIFICATION MODEL LABORATION


Cite item

Full Text

Abstract

The article is dedicated to the analysis of sociocultural identification. The importance of the integrated model is shown. The elaboration stages of its development are presented.

About the authors

Vladimir Nikolayevich Aniskin

Samara State Academy of social sciences and humanities

Author for correspondence.
Email: tatianazhu@mail.ru

candidate of pedagogic sciences, associate professor, dean of faculty of Mathematics, Physics and Informatics, professor of the department of «Information and Communication Technologies in Education»

443099, Russia, Samara, M.Gorky st. 65/67

Tatiana Anatolyevna Zhukova

Samara State Academy of social sciences and humanities

Email: tatianazhu@mail.ru

candidate of pedagogic sciences, associate professor of department of the «Foreign Languages», doctoral student of Herzen State Pedagogical University

443099, Russia, Samara, M.Gorky st. 65/67

References

  1. Ионин Л.Г. Идентификация и инсценировка (к теории социокультурных изменений) // Социологические исследования. № 4. 1995. С. 3–14.
  2. Милицина И.В. Культурная самоидентификация студенчества: Дис. … канд. социол. наук. Челябинск, 2000. 233с.
  3. Халитова А.Х. Самоидентификация студенческой молодежи по тесту «Кто Я?» // Становление гражданского общества и демократической политической системы в Российской Федерации. Казань: Центр иннов. технол., 2004. С. 238–240.
  4. Галкин А.А.; Красин Ю.А. Культура толерантности перед вызовами глобализации // Социс. 2003. № 8. С. 64–74.
  5. Леонтьев Д.А. От социальных ценностей к личностным: социогенез и феноменология ценностной регуляции деятельности // Вестник МГУ. Серия. Психология. – 1996. № 4. С. 35–45.
  6. Брудный А.А. Психологическая герменевтика. – М.: Лабиринт, 1998. 201с.
  7. Бахтин М.М., Волошинов В.Н. Антрополингвистика. – М.: Лабиринт, 2010. 255с.
  8. Жукова Т.А. Опыт Самарских вузов в разработке системы мультикультурного образования // Научное мнение / Санкт-Петербургский университетский консорциум. СПб., 2013. № 6. С. 136–140.
  9. Жукова Т.А., Hoehmann K. Проблема сохранения национальных культур и развитие мультикультурного образования // Проблемы и перспективы высшего педагогического образования и педагогической деятельности. XXI век: материалы всероссийской научно-практической конференции с международным участием. – Самара: ПГСГА, 2013. С. 3–6.
  10. Ананьев Б.Г. Избранные труды по психологии. В 2 т. Т. 1. СПб.: Изд-во Санкт-Петербургского университета, 2007. 412c.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Aniskin V.N., Zhukova T.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies