INFLUENCE OF THE TEACHERS’ EMOTIONALITY ON THE STUDENTS’ ASSESSMENT OF THEIR PEDAGOGICAL IMAGE


Cite item

Full Text

Abstract

The author puts forward and proves the hypothesis of the interdependence of the teachers’ emotional characteristics and the students’ estimation of the teachers’ image qualities. This correlation makes it possible to conclude that a teacher’s emotional competence will positively influence his/her professional image.

About the authors

Tatiana Alexsandrovna Busygina

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: busygina@pgsga.ru

candidate of psychology, associate professor of the department of «Psychology»

443099, Russia, Samara, M. Gorky st. 65/67

Alla Lvovna Busygina

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: busygina@pgsga.ru

doctor of pedagogics, professor, head of postgraduate and doctoral training course, head of the department of «Psychology»

443099, Russia, Samara, M. Gorky st. 65/67

References

  1. Определение интегральных форм коммуникативной агрессивности (В.В.Бойко) / Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануйлов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. М.: Академия, 2002. C.132-135.
  2. Личностная шкала проявлений тревоги (Дж. Тейлор, адаптация Т.А. Немчина) / Диагностика эмоционально-нравственного развития. Ред. и сост. И.Б. Дерманова. СПб.: Речь, 2002. С. 126-128.
  3. Бусыгина Т.А. Имидж преподавателя вуза как интегративный компонент его профессиональной компетентности // Психология обучения и воспитания. Ученые записки кафедры психологии. Сборник статей. Т. 1. Самара: Изд-во СГПУ, 2004. С.43-49.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Busygina T.A., Busygina A.L.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies