TYPES OF EDUCATIONAL-COGNITIVE ACTIVITY IN BIOLOGY TEACHING: TEACHING AND METHODOLOGICAL CHARACTERISTIC


Cite item

Full Text

Abstract

Getting students involved in the educational process is what the latest educational standards presuppose. The article considers the didactic and methodological characteristics of students’ educational and cognitive activity in biology classes, which will stimulate both mastering the subject and students’ personal advancement.

About the authors

Natalya Gennadyevna Bobrova

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: bobrova_ng@mail.ru

Candidate of Pedagogical Sciences, associate professor of Department of Botany, General Biology, Ecology, Biological and Ecological Education

443090, Russia, Samara, Antonov-Ovseyenko Str., 26

References

  1. Фельдштейн Д.И. Психологические основы общественно-полезной деятельности подростков. М. : Педагогика, 1982. 204 с
  2. Леонтьев А.Н. Проблемы развития психики. 4-е изд. М. : Изд-во Московского университета, 1981. 584 с
  3. Леонтьев А.Н. Проблемы развития психики. 4-е изд. М. : Изд-во Московского университета, 1981. 584 с
  4. Щукина Г.И. Роль деятельности в учебном процессе. М. : Просвещение, 1986. 144 с
  5. Райков Б.Е. Пути и методы натуралистического просвещения. М. : Изд-во АПН РСФСР, 1960. 483 с
  6. Колосов К.А., Якунин В.Е., Королёва Е.Н. Информационное обеспечение и информационная культура как эффективные средства формирования мотивации учащихся к обучению в школе // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2012. № 3. С. 160-164
  7. Касторнова В.А., Дмитриев Д.А. Информационно-образовательная среда как основа образовательного пространства // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия: Психолого-педагогические науки. 2012. № 2 (18). С. 83-90
  8. Гущина О.М., Крайнова О.А. Проектирование системы информационной поддержки управления знаниями // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2013. № 3. С. 10-13
  9. Дамирова З.В.К. Роль информационных и телекоммуникационных технологий в современном учебном процессе // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2012. № 1. С. 106-109
  10. Коростелев А.А., Комар Т.В. Управление информационными потоками в аналитической деятельности // Азимут научных исследований: экономика и управление. 2012. № 1. С. 42-45
  11. Миронов К.Е., Поискова Т.Р. Информационная безопасность в инновационной деятельности образовательных учреждений // Вестник НГИЭИ. 2013. № 11 (30). С. 60-65
  12. Ивановская М.Н. Исторические предпосылки понятия информационно-коммуникационной компетентности в теории педагогики // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2012. № 1. С. 160-163
  13. Подлевская Н.В. Информационно-коммуникативные технологии в обучении украинскому языку на профильном уровне // Балтийский гуманитарный журнал. 2013. № 4. С. 30-32
  14. Савина Т.В. Методика повышения качества и эффективности информационных услуг на основе проблемноориентированного подхода // Вестник Поволжского государственного университета сервиса. Серия: Экономика. 2012. № 22. С. 125-128

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Bobrova N.G.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies