INDIVIDUAL REMEDIAL PROGRAM IN THE SUPPORT OF A SPECIAL NEEDS CHILD


Cite item

Full Text

Abstract

Individual remedial program helps to highlight special, preventive, developmental aspects of psychological and pedagogical supporting a special school student with particular problems. The program is supposed to contain modules, stages and recommendations for parents and such specialists as a teacher, an educator, health professionals, a speech therapist, a psychologist.

About the authors

Irina Nikolaevna Belkina

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Author for correspondence.
Email: belkinain1965@gmail.com

candidate of psychological sciences, assistant professor of the chair of special education and special psychology

443010, Russia, Samara, M. Gorky st., 65/67

Galina Vitalyevna Trifonova

State Budget of special (correctional) educational establishments boarding school № 115

Email: valushka_2007@mail.ru

educational psychologist of the highest qualification

443063, Russia, Samara, Stavropolskaya st., 108

References

  1. Исаев Д.Н. Умственная отсталость у детей и подростков. Руководство. СПб. : Речь, 2003. 391 с.
  2. Власова Т.А., Певзнер М.С. О детях с отклонениями в развитии. М. : «Просвещение», 1973. 189 с.
  3. Организация коррекционно-развивающего сопровождения детей с отклонениями в развитии / сост. И.Г. Кузнецова, Ю.М. Тимошин. Самара : РЦТО, 2005. 208 с.
  4. Выготский Л.С. Основы дефектологии. СПб. : Издательство «Лань», 2003. 656 с.
  5. Слободяник Н.П. Психологическая помощь школьникам с проблемами в обучении : практическое пособие. 2-е изд. М. : Айрис-пресс, 2004. 256 с.
  6. Семаго М.М., Семаго Н.Я. Организация и содержание деятельности психолога специального образования : методическое пособие. М. : АРКТИ, 2005. 336 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Belkina I.N., Trifonova G.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies