ELECTRONIC MEANS FOR EDUCATIONAL PURPOSE FOR FORMING FOREIGN LANGUAGE SKILLS AND ABILITIES


Cite item

Abstract

Among the many factors that determine the possibility of training in the use of information and communication technologies (ICT), the most important is the availability of electronic means for educational purposes (EMEP). The number of such EMEP includes specially created computer programs for the purpose of teaching, a variety of application software, encyclopedias, help programs and other programs that can effectively be used in educational purposes. Complex application of such materials creates integrated computer language learning environment. Application of EMEP for learning a foreign language allows to personalize and differentiate the learning process; expand opportunity of feedback, control and diagnostics, to exercise self-control and self-correction, and to improve visibility, to simulate the real processes, increase motivation training, etc.

About the authors

Elena Vladimirovna Smirnova

Togliatti State University

Author for correspondence.
Email: sevhome@yandex.ru

candidate of pedagogical sciences, associate professor of the chair «Theory and Technique of Teaching of Foreign Languages and Cultures»

445667, Russia, Samara region, Togliatti, Belorusskaya street, 14

References

  1. Бовтенко, М.А. Компьютерная лингводидактика: Учебное пособие / М. А. Бовтенко. – М.: Флинта: Наука, 2005. – 216 с.: ил.
  2. Мазур З.Ф., Смирнова Е.В. Использование средств ИКТ при обучении аудированию в вузе // Информатика и образование. 2006. № 10. С. 111-112.
  3. Дудиева З.К. Педагогические технологии повышения иноязычной коммуникации студентов на основе интеграции учебных дисциплин // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2011. № 3. С. 117-120.
  4. Смирнова Е.В. Лингвометодические аспекты формирования и совершенствования умений речевой иноязычной деятельности в ВУЗе при использовании средств ИКТ // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету iм. Павла Тичини. 2011. № 2. С. 312-320.
  5. Роганина Е.А. Развитие информационной компетенции в иноязычной подготовке будущего лингвиста-преподавателя // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2011. № 4. С. 479-481
  6. Смирнова Е.В. Формирование и использование программно-методического обеспечения, реализующего возможности информационных технологий, для развития умений иноязычной деятельности // автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук / Институт информатизации образования Российской академии образования. Москва, 2007

Copyright (c) 2013 Smirnova E.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies