ELABORATION AND IMPLEMENTATION OF THE PERSONAL EDUCATIONAL PROGRAM FOR A DISABLED PRESCHOOLER IN LEKOTEKA ENVIRONMENT


Cite item

Full Text

Abstract

This article analyzes the present-day problem of elaboration and implementation of the personal educational programs for preschool children with disabilities. The author shares recommendations on the issue for Lekoteka educators.

About the authors

Olga Vladimirovna Kuritsina

Non-state preschool educational institution «Kindergarten № 119 Open Joint Stock Company «Russian Railways»

Author for correspondence.
Email: KuricinaOlya@yandex.ru

tutor internship site faculty of special education Samara State Academy of Social Sciences and Humanities, teacher pathologist

443076, Russia, Samara, Partizanskaya st., 183A

References

  1. Ремезова Л.А., Буковцова Н.И., Елизарова Н.В. Составление индивидуальной образовательной программы для детей с ограниченными возможностями здоровья и детей-инвалидов, обучающихся в общеобразовательной школе : учебно-методическое пособие. Самара-Тольятти, 2012. 132 с.
  2. Соловьёв С.В. Содержательные аспекты разработки и реализации индивидуальных образовательных программ для детей с ограниченными возможностями здоровья. [Электронный ресурс]. URL: htt://uo-kansk.ru/UserFiles/IOP%20Solovyova.doc
  3. Разработка и реализация индивидуальной образовательной программы для детей с ограниченными возможностями здоровья в начальной школе : методические рекомендации / под ред. Е.В. Самсоновой. М. : МГППУ, 2012. 84 с.
  4. Казьмин А.М., Калдарару Н.М., Петрусенко Е.А., Перминова Г.А. Лекотека - дополнительная образовательная программа для Лекотеки, работающей на базе учреждений дополнительного образования детей, нуждающихся в психолого-педагогической и медико-социальной помощи [Электронный ресурс]. URL: www.lekoteka.ru/index.php?page=dop.html
  5. Дружинина Л.И. Системный подход к моделированию индивидуализации медико-психолого-педагогического сопровождения дошкольников с нарушениями зрения // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2012. Том 14, №2 (3). С. 660-666.
  6. Стребелева Е.А., Браткова М.В. Варианты индивидуальной программы воспитания и коррекционно-развивающего обучения ребёнка раннего возраста с психофизическими нарушениями // Дефектология. 2002. № 5. С. 80-86.
  7. Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации (Минобрнауки России) от 17 октября 2013 г. № 1155. г. Москва. [Электронный ресурс]. URL: http://www.rg.ru/2013/11/25/doshk-standart-dok.html

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Kuritsina O.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies