TECHNOLOGY OF TEACHING SENIOR PRE-SCHOOL AGE CHILDREN TO COMPOSE FAIRY TALES
- Authors: Gurova I.V.1
-
Affiliations:
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Issue: Vol 2, No 4 (2013)
- Pages: 63-65
- Section: Articles
- URL: https://snv63.ru/2309-4370/article/view/22580
- ID: 22580
Cite item
Full Text
Abstract
The article examines the issues of developing children’s verbal creative potential and describes the components of the educational technology of teaching children of senior pre-school age to compose fairy tales.
About the authors
Irina Vladimirovna Gurova
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Author for correspondence.
Email: lasogorova@rambler.ru
senior lecturer of the department of «Russian language, literature, artistic and aesthetic education and methods of their teaching»
443090, Russia, Samara, Blukher st., 25References
- Дьяченко О.М. Развитие воображения дошкольника. М.:Мозаика-Cинтез, 2008. 128 с.
- Поддъяков Н.Н. Психическое развитие и саморазвитие ребенка: От рождения до шести лет. СПБ.: Речь, 2010. 144 с.
- Ушакова О.С. Развитие речи дошкольников. М.: Издательство Института психотерапии, 2001. 256 с.
- Стародубова Н.А. Теория и методика развития речи дошкольников: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М.: Издательский центр «Академия», 2007. 256 с.
- Краснова В.А. Формирование способности к речевому творчеству у старших дошккольников (на материале сказок): дис. …канд. пед. наук. М., 1999.182 с.
- Танина Л.В. Развитие словесного творчества в художественной деятельности дошкольников: дис. …канд. пед. наук. М., 1999. 167 с.
- Пропп В.Я. Русская сказка. М: Лабиринт, 2000. 416 с.
- Ворошнина Л.В. Обучение творческому рассказыванию детей дошкольного возраста. Пермь: ПГПИ, 1991. 165 с.
- Методика обучения литературе в начальной школе: учебник для студ. высш. учеб. заведений /под ред. М.П. Воюшиной. М.: Издательский центр «Академия», 2010. 288 с.