Samara Journal of ScienceSamara Journal of Science2309-43702782-3016Samara State University of Social Sciences and Education22629Research ArticleCASE TECHNOLOGIES IN SENIOR SECONDARY SCHOOL IN THE CONTEXT OF FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARDTRepinetskayaYulia Solomonovna<p>candidate of historical sciences, associate professor</p>repinetsky@pgsga.ruCentre for Education Development151220132412712910032020Copyright © 2013, Repinetskaya Y.S.2013<p>The article presents one of the latest educational technologies in the modern school case-study. It is used to develop senior students critical thinking, enables them to make independent information estimations and conclusions on the knowledge they have gained. As a result, the process of general communicative learning operations becomes more effective.</p>modern school educationeducational technologygeneral communicative learning operations«case-study»classifications of casesrequirements to casesсовременное школьное образованиеобразовательная технологияуниверсальные коммуникативные учебные действия«кейс-стади»классификации кейсовтребования к кейсам[Козырева Л. Д. Метод кейс-стади и его применение в процессе обучения учащихся. М.: Просвещение, 2005. 106 с.][Логунова Н. И. Обучение как общение и сотворчество // Высшее образование в России. № 3. 2000. С.18-24.][Метод case-study как современная технология профессионально-ориентированного обучения: реферативный обзор/ Под ред. Н. О. Комиссаровой. М.: Финансовая академия при правительстве РФ, 2005. 243 с.][Методические рекомендации по организации повышения квалификации учителей истории и обществоведения/ Под ред. Т. В. Болотина. Волгоград: Учитель, АПК и ППРО, 2008. 189 с.][Справочник учителя истории и обществознания./ Авторы-составители Т.И. Сечина и др. Волгоград: Учитель, 2013. 219 с.][Формирование универсальных учебных действий в основной школе: от действий к мысли/ Под ред. А. Г. Асмолова. М.: Просвещение, 2010. 224 с.]