Samara Journal of ScienceSamara Journal of Science2309-43702782-3016Samara State University of Social Sciences and Education22537Research ArticleTHE REGIONAL MODEL OF INCLUSIVE EDUCATION: THE CONSTRUCTION, ANALYSIS, OPTIMIZATIONBukovtsovaNina Ivanovna<p>candidate of pedagogical sciences, associate professor, dean of the Faculty of Special Education</p>fkp@pgsga.ruRemezovaLarisa Ashatovna<p>candidate of pedagogical sciences, associate professor of the department of «Special Education and Special Psychology»</p>Remezowa@mail.ruSamara State Academy of Social Sciences and Humanities1506201322202210032020Copyright © 2013, Bukovtsova N.I., Remezova L.A.2013<p>This paper presents a regional model of inclusive education. ITATION-designated priority areas of the Faculty of Special Education Povolzhskaya of state social and humanitarian academy in its optimization in line with the main objectives of a regional educational policy in the context of the modernization of Russian education.</p>inclusive educationthe regional modelpeople with disabilities are healthpsychological and educational supportaccessible environmentFaculty of special educationinternship siteинклюзивное образованиерегиональная модельлица с ограниченными возможностями здоровьяпсихолого-педагогическое сопровождениедоступная средафакультет специального образованиястажировочная площадка[Алехина, В.К. Зарецкий В.К. Инклюзивный подход в образовании в проектной инициативе «Наша новая школа»// Психолого-педагогическое обеспечение национальной образовательной инициативы «Наша новая школа» : сборник материалов VI всероссийской научной конференции 14-16.12.2010 / ред. В.В. Рубцов. М.: ООО ФПОР, 2010. С. 104-116.][Буковцова Н.И., Ремезова Л.А. Деятельность факультета специального образования в модернизации региональной системы специального и интегрированного образования // Бюллетень Учебно-методического объединения вузов РФ по психолого-педагогическому образованию. М., 2012. №2(3). C. 108-114][Малофеев Н.Н., Шматко Н.Д. Интеграция и специальные образовательные учреждения: необходимость перемен. // Дефектология. 2008. №2. С. 86-94.]