Samara Journal of ScienceSamara Journal of Science2309-43702782-3016Samara State University of Social Sciences and Education22494Research ArticleINTERACTIVE TECHNOLOGIES IN SENIOR SECONDARY SCHOOL IN HISTORY CLASSESRepinetskayaYulia Solomonovna<p>Candidate of Historical Sciences, associate professor of Department of General History and Teaching Methodology</p>jusre@rambler.ruSamara State Academy of Social Sciences and Humanities291220143410310610032020Copyright © 2014, Repinetskaya Y.S.2014<p>Interactive technologies in senior secondary school at the lessons of History are analyzed. Using them can result in making the process more efficient as they contribute to students cognitive learning operations development.</p>modern school educationgeneral cognitive operationsinteractive technologiesrequirements to interactive technologiestypes of interactive technologiesсовременное школьное образованиеуниверсальные когнитивные действияинтерактивные технологиитребования к интерактивным технологиямформы интерактивных технологий[Алексашкина Л.Н. Концепция исторического образования в средней школе// Преподавание истории и обществознания в школе. 2009. №6. С. 19-34.][Вяземский Е.Е. Теория и методика преподавания истории. М.: Владос, 2003. 548 с.][Кукушкина В.С. Педагогические технологии. Ростов - на - Дону: МАРТ, 2002, 176 с.][Мясоед Т.А. Интерактивные технологии обучения: спецсеминар для учителей. М., 2004.185 с.][Сечина Т. И. Справочник учителя истории и обществознания. Волгоград: Учитель, 2013. 220 с.][Степанищев А.Т. Настольная книга преподавателя истории. М.: ВЛАДОС, 2013. 376 с.][Студеникин М.Т. Современные технологии преподавания истории в школе. М.: ВЛАДОС, 2007. 80 с.][Суворова Н.Г. Интерактивное обучение: Новые подходы. М.: Прогресс, 2005. 348 с.][Шоган В.В. Методика преподавания истории в школе. Ростов-на-Дону: Феникс, 2007. 467 с.][Шоган В.В. Новые технологии в историческом образовании. Ростов-на-Дону: Феникс, 2006. 386 с.]